۱۳۸۷ بهمن ۳۰, چهارشنبه

نخستین کلاس این ترم ؛ ترم 872

سلام بر همه همکلاسی‌ها؛

امروز نخستین کلاس این ترمم برگزار شد. کلاس خوبی بود ؛ گرچه طبق معمول ، دوستان عزیز و همکار « ایرانی بازی » زیاد درآوردند و خیلی غرغر ( و قرقر ) کردند ، اما من خیلی کیف کردم. و به کلاس خیلی امیدوارم.

«ایرانی بازی » اصطلاح من است برای رفتارهای بسیار غیرعلمی در محیط های علمی و ازجمله در کلاس‌ها ! من آن قدر این اصطلاح را به‌کار خواهم برد که این گونه رفتارهای غیرعلمی که در شأن ایرانی و مسلمانی ما نیست رخت بربندد.

بدترین « ایرانی بازی » ما آن است که در همه کلاس‌ها به محض شنیدن کاری که بوی کم‌ترین تلاش را بدهد ، شروع می‌کنیم به دادوبیداد و همهمه راه‌انداختن و شلوغ کردن! که درچنین مواقع بحرانی ، به‌آرامش برگرداندن کلاس بحر در کوزه کردن است.

اما من بازهم امیدمندم و شادمان که با تنبلی ملی دارم مبارزه می‌کنم.

متأسفانه ما عادت ملی‌مان شده که همه بدی‌ها و تنبلی‌ها را هم به گردن استادان قبلی بیندازیم! که حتی درصورت صحت و دقت ، از سلامت اخلاقی برخوردار نیست.

فرض کنید: درست باشد و کم‌کاری ما به استادان پیشین ـ‌بنا به هردلیل ـ مربوط باشد ـ که اکثرا یا نیست یا دست کم دو طرفه‌است و با رضایت همیشگی دانشجوی ایرانی عزیز عاشق « ایرانی بازی » همراه است؛ حالا که کسی پیدا شده و از شما می‌خواهد به تعهد ملی و انسانی و شخصی تان برای به‌روز بودن ، سرسوزنی یاری رساند و شما را به گامی فراپیش رفتن فرا می‌خواند ، این گام را شادمانه بردارید:همین.

به هرحال قرارهای مهمی باهم گذاشتیم ؛ مثلا این که کلاس ما کلاس 2.0 است ( که این مفهوم را در ارسال (پست)‌های بعدی بیش‌تر توضیح خواهم داد ) و در کلاس 2.0 همه همکلاسی‌اند و استاد و شاگرد نداریم! و این از سرتواضع نیست بلکه اجبار است و در کلاس 2.0 نمی‌تواند غیر ازاین باشد.

در ارسال‌های بعدی درمورد وظائف همکلاسی‌ها بیش‌تر خواهم گفت.

بازهم شادمانیم را افزون می‌کنم و می‌گویم از کلاس لذت بردم و بسیار به خروجی‌های آخر بهار / جوجه‌های آخرپاییز این کلاس دل‌بسته‌ام.یاعلی.

۸ نظر:

  1. استاد گرامی بنده نیز چون شما از اولین جلسه کلاس لذت بردم .
    خوشحالیم بیشتر از این باب هست که بلاخره یه استاد در انشکده وجود دارد که در عرصه ارتباطات با وب و پدیده اینترنت در کار آموزشی استفاده کند و دانشجویان را تضوریق نماید.
    وبلاگ من به آدرس : lohrasbi.blogspot.com هست و مطالب آن موارد خواسته شده در درس شما و علایفم خواهد بود.
    با تشکر - لهراسبی

    پاسخحذف
  2. سلام
    من هم شادمانم از این که اولین کلاسم را با شما تجربه کردم.
    چرا که حداقل در جلسه اول بسیار متفاوت از سایر کلاسها می نمود.
    کلاس 2.0
    امیدوارم تا پایان متفاوت بماند و تعداد جوجه های آخر بهار فراوان باشد.
    سپاس

    پاسخحذف
  3. سلام جناب دکتر ابطحی
    سهرابی هستم ضمن تشکر از شما
    ایرانی بازی کرده وبلاگم را راه اندازی کردم
    ومقدمه نه جندان جدی آن تقدیم شما
    http//zipna.blogfa.com

    پاسخحذف
  4. سلام
    ما هستیم

    پاسخحذف
  5. http://matarak2.blogspot.co
    آدرس وبلاگ دانشجو حمید کاشفی نیک

    پاسخحذف
  6. خیلی جذاب است .
    الان صفحه شما را مشاهده کردم.(دیروز بعلت رعد و برق قطع بود )اولین بار هست که شیوه درس خبر رامثل کلاس شیرین درس جبرومثلثات می بینم . بیگی

    پاسخحذف
  7. استاد گرامی من هم از آشنایی با شما و کلاس پرمحتوی شما لذت بردم و تشکر فراوان دارم وبلاگی هم برای موضوع درس شما به آدرس زیر راه اندازی نمودم - موفق باشید
    لهراسبی

    پاسخحذف
  8. من حقیرهم به ذهن خلاق شما تبریک عرض مینمایم

    پاسخحذف