۱۳۸۸ فروردین ۲۵, سه‌شنبه

خبر چیست؟ / 2

در ادامه پرسش‌های قبلی سری به اینترنت زدم. متأسفم که چیز دندان‌گیری گیرم نیامد. تنها در سایتی جملات زیر را دیدم که از دکتر امید مسعودی برداشته بود( فکر می‌کنم در مقدمه کتاب خبرش است). شما هم بنگرید:

« سالها خبرنویسی در مطبوعات تاكنون پاسخ روشنی به پرسش «خبر چیست؟» (What is News) داده نشده است. دانشجویان در كلاسهای درس بیشتر با توصیف های گوناگون از «پدیده خبر» آشنا می شوند، از این رو پس از پایان درس خبرنویسی، ناتوان از ایجاد رابطه یی منطقی میان عناوین درس، در ارایه تعریفی جامع و مانع برای «خبر» (News) نیز در می مانند. آیا براستی ارایه تعریفی منطقی از «خبر» ناممكن است؟ آیا زمان تعریف مجدد از «خبر» فرا نرسیده است؟ ... »

شما چه فکر می‌کنید؟درست می‌فرمایند؟ این ارسال/ پست را ارسال‌هایی دیگر نیز درپی است. بنگرید.

در همین زمینه:

خبر چیست؟

۱ نظر:

  1. سلام استاد
    هر چی که این کلاس خبر نویسی 4 جلو میره عمق فاجعه، چه از نظر آموزشی که توی این 6 ترم دیدیم و چه از نظر شیوه خبری که سازمان در پیش گرفته بیشتر معلوم میشه. امیدوارم تا کار به جاهای باریک نکشیده این ترن زودتر تموم بشه!.
    از مطالب خوب شما و دیدگاه خاصتون که همراه با دقتیه که سخت بشه قانعش کرد تشکر می کنم.
    من سعی می کنم بیش از اینکه مطالب ذکر شده در کلاس رو یاد بگیرم این نوع نگاه رو در خودم تقویت کنم.

    با تشکر - هاشمی نیا

    پاسخحذف