۱۳۸۸ فروردین ۱۷, دوشنبه

سلام ؛ برای همه همکلاسی‌ها

درسته که آغاز بهار ، آغاز شکفتن است و برای همراهی با این شکفتن نیکو است که گل و بلبلی سخن بگوییم ؛ اما تا خود را در آیینه قرار ندهیم به شکفتن و به حیات دسترسی پیدا نمی‌کنیم ؛ و بهترین آیینه ،همکلاسی‌هایند، یا دست‌کم همکلاسی‌ها می‌توانند از بهترین آیینه‌های شکفتن در زندگی شخصی و زندگی اجتماعی محلی و جهانی برای یک انسان در عصر ما باشند. به‌ویژه برای محو و ریشه‌کنی ایرانی‌بازی‌ها ، چه کسی بهتر از یک همکلاسی منتقد؟ پس اجازه بدهید از « دوستان همکلاسی تنبل بسیار عزیزم » گله کنم که :

  1. قرار بود همه دوستان ـ دانشکده مدیریت و اقتصاد ، دانشکده خبر ، و دانشکده صداوسیما ـ « بابی از باب آشنایی » را بگشایند و با قلم رنجه‌کردن ، به سؤالات پاسخ دهند و بفرستند که تعداد قابل توجهی تنبل بسیار عزیز هنوز در خواب زمستانی اند، خداوند کرم کرده بیدارشان گرداناد!
  2. تعدادی از دوستان در فرستادن عکس‌هایشان ابتکارات خیلی جالبی به خرج داده و خوش سلیقگی کرده بودند و به جای عکس نخراشیده پرسنلی دوره طفولیتشان ، عکس های بسیار جالبی فرستاده بودند ؛ مثلا از محل کار ، آن هم درست در لحظه ارسال؛ یا از تازه‌ترین سفرشان یا . . . به هرحال ، هر همکلاسی که ابتکار به خرج می‌دهد ، دستش بوسیدنی است و اندیشه‌اش روییدنی؛ دست‌بوسیم ، بسیار! به ویژه آن‌ها که پاسخ‌های دقیق و حرف‌هایی زده‌بودند که نشان از همت بلند ایرانی‌شان داشت. چراکه آن کس که برای پاسخ به یک همکلاسی وقت می‌گذارد ، نهایت لطف انسانی و ایرانی خود را نشان می‌دهد.بازهم بر ذهن و جان و دست و دیده‌تان بوسه می‌زنم.
  3. همکلاسی‌های عزیز تنبل کلاس‌های زبان عمومی و تخصصی که قرار بود دنبال متن اصلی کتاب اوباما و صوتی آن بگردند و برای من هم بفرستند ، چی شد چرا نفرستادند؟!... امیدوارم روزی در کشور ما پسر شجاعی پیدا شود و این رسم کشوربرباد‌دهِ تعطیلی زندگی در ایران را ـ و از جمله تنبلی کسالت‌آور و ضد آموزشی رایج شده در کشورمان را ـ از تاریخ و فرهنگمان حذف کند.
  4. من ، به عنوان یک همکلاسی ، خودم این کار را کردم و نخستین بخش این کتاب را در پست بعدی قرار می‌دهم.
  5. اگر مشکل فنی پیش نیاید ، صوتی آن را هم با صدای خود اوباما خواهم گذاشت.
  6. امیدوارم این کار و کارهای بعدی که روی این متون انجام خواهیم داد ، پاسخی باشد به شمار بسیار بسیار زیاد ایرانیانی که همواره می‌پرسند : « چگونه زبان بخوانم ؟ » .

۱ نظر:

  1. استاد بدون شک تعطیلی طولانی ایام نوروز زجر اور ترین دوران سال برای من بود. نه اینکه بیکار بودم بلکه به خاطر نیامدن به دانشگاه احساس کرختی به ادم دست میدهد و ادم درس نمی خواند. در تما این مدت تنها یک کتاب داستان ان هم از امیلی برونته را خواندم با نام بلندیهای بادخیز!
    به هرحال کم کم ایرانی ها ایرانی بازی را کنار خواهند گذاشت ان شا الله
    با تشکر
    دانشکده خبر

    پاسخحذف